اخبار و مصاحبه
شماره : 30120
۸:۲۲ ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
فرصت ایجاد وحدت بین دشمنان علیه نظام اسلامی را بگیریم

گروه سیاسی: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: رمش قهرمانانه یعنی با حفظ اصول از موضع عزت، مصلحت و حکمت رفتار و گفتار خود را به نحوی انجام دهیم تا بیگانگان فرصت تندروی نداشته باشند و نباید اجازه دهیم بین دشمنان علیه ما وحدت صورت بگیرد.

علیرضا صدرا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه در جمهوری اسلامی رهبری و مردم اصل هستند، گفت: بر خلاف این  دو محور، مجالس  و دولت‌ها عوض می‌شوند؛ در سیستم جمهوری اسلامی رهبری رهنمود می‌دهد و مردم پیروی می‌کنند، مسئولان نیز باید خود را با این دو جهت تنظیم کنند در غیر این صورت دولت و مجلس آسیب خواهد دید و مسئله دیگر آنکه استقلال، آزادی و مردم‌سالاری دینی از شعارهای اصیل انقلاب است و نمی‌توان بر روی آنها معامله کرد.

نرمش قهرمانانه، اوج فعالیت‌ و پویایی

با اشاره به مسئله نرمش قهرمانانه گفت: نرمش قهرمانانه به معنای نرمش در برابر جبهه سلطه‌گران نیست بلکه اوج فعالیت و پویایی است، در نرمش قهرمانانه باید به صورت شدید و قوی اصول را حفظ کرد، البته باید با دید رحمت به مسئله نگاه کرد.

وی افزود: در شدت ذره‌ای خشم و خشونت نیست و در اینجا به معنای اقتدار و قاطعیت و عزت است، البته  رحمت نیز به معنای سست‌ عنصری نیست بلکه رحمت همان محبت و لطف است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و فرعون افزود: نرمش قهرمانانه همان زبان نرمی است که خداوند به حضرت موسی(ع) بخشید تا در برابر فرعونی که در زمین استکبار می‌ورزید، مقاومت کند؛ خداوند نمی‌فرماید که در برابر فرعون منفعل باش، بلکه حضرت موسی(ع) باید فعال اما نرم باشد.

زمان به نفع جمهوری اسلامی در جریان است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما تندگو باشیم، گفت: مستکبران جهان به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی ازموضع خشم با مسائل برخورد کند، ما باید آرامش داشته باشیم زیرا جمهوری اسلامی رو به جلو است و زمان امروز در منطقه و در جهان به نفع ایران، اسلام، مسلمانان و مظلومان رو به جلو است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که جبهه استکباراز گذر زمان سودی نخواهد برد، تأکید کرد: امروز زمان به نفع نظام سلطه و صهیونیسم نیست و این جزء حقایق کنونی است و در چنین وضعیتی دلیلی ندارد ما منفعل باشیم؛ ما تندخو نیستیم و نرم بودن زبان ما به معنای لطافت و رحمت است.

توان جبهه تکفیری و استبکار رو به پایان است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: دشمن نیاز به این دارد که فضا را تیره و تار نشان دهد، لذا تکفیری‌ها و جبهه استکبار به دلیل اینکه زمان به نفع آنها نیست به خشونت روی می‌آورند و توان این دو جبهه که هم هدف نیز هستند رو به پایان است و همه توان آنها که در چند قرن گذشته پنهان بوده اکنون آشکار شده است و پلیدی‌ها خود را نشان می‌دهد.

صدرا با اشاره به حوادث سوریه گفت: اکنون جبهه حق و باطل خود را نشان داده است، سوریه نماد جبهه حق است و دشمنان و تکفیری‌‌ها در تهاجم به خاک سوریه، تنها به دلیل اینکه یک کشوری به نام سوریه وجود دارد به این کشور هجوم نیاورده‌اند بلکه سوریه به عنوان خط مقاومت مورد غضب آنها است و کارآمدی و پایداری جبهه مقاومت امروز در سوریه خود را نشان می ‌دهد و جبهه مقاومت در سوریه دلیلی ندارد که مانند تکفیری‌ها به تندروی روی آورد.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر این گفت‌وگو افزود: اکنون اقتدار اسلام از اقتدار غرب به مراتب بالاتر رفته است، غرب به ویژه آمریکا قدرت بالایی دارد اما اقتدارش کاهش پیدا کرده است، اسلام و جمهوری  اسلامی ابرقدرت مادی شاید نباشند اما ابرقدرت معنوی هستند و امروز نقش ایران در منطقه نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد.

خاورمیانه کانون تعیین معادلات دنیا

وی با ذکر اینکه منطقه خاورمیانه معادلات دنیا را تعیین می‌کند، اظهار کرد: هر معادله و هر نوع نظام بین‌المللی اگر بخواهد شکل بگیرد، کانون آن در خاورمیانه است و این نقش را خاورمیانه از گذشته تاکنون داشته است و در آینده نیز خواهد داشت و تعیین‌کننده مناسبات خاورمیانه نیز ایران است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه جبهه استکباربه دلیل مشکلات ذاتی و منفعتی وحدت شکننده‌ای دارد، افزود: مسلمانان جهان ذاتا اختلاف شدیدی ندارند چرا باید مسائل فرعی را بزرگ کرد، این همان افراط و تفریط است؛ دشمنان ذاتا مشکلات منفعتی و ذاتی دارند که وحدت واقعی آنها بعید است مگر اینکه مسلمانان با شکاف و اختلاف در میان خود دشمنان را به یک وحدت برسانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان گفت: لذا نرمش قهرمانانه یعنی با حفظ اصول از موضع عزت، مصلحت و حکمت رفتار و گفتار خود را به نحوی انجام دهیم  تا بیگانگان فرصت تندروی نداشته باشند و نباید اجازه دهیم بین دشمنان علیه ما وحدت صورت بگیرد و این به تدبیر و تعادل بستگی دارد؛ آنها به دنبال این هستند که تفرقه انداخته و حکومت کنند و ما نیز باید بین قدرت‌های  سلطه‌گر دنیا شکاف ایجاد کنیم زیرا اینها ذاتا دشمن همدیگر هستند و شعر جان گرگان و سگان از هم جداست متحد جانان شیران خداست، در مورد آنها صدق می کند.

منبع

©2023 . All Rights Reserved